ULA Tefsir Metinleri 1 2012-2013

2 yorum:

  1. KURAN NEDİR? Gerçekten yaşamak olmak için ilahi bilgiyle hayatı anlamlandırmak gerek. Anlam arayışı insanın fıtri bir kabiliyetidir. Varolduğu zamandan beri evreni tanımaya anlamaya çalışmıştır.Bu merakı bazı yeteneklerini görüp yapıp etmelerine bir anlam vermesi insanın hayatta kalmasını sağlamıştır.
    Ademoğlu her zaman içinde bulunduğu dünyayı bu dünyanın ötesini anlamak istemiş, felsefe, din, ilim adını verdiği türlü açıklamalar içinde bir sürü cevaplar vermiştir.Bu cevaplar hiç bir zaman yetmemiştir.
    İnsanlar birbirlerinin her düzeydeki üretim ve eserleri ile karşılaşmışlar, yüzleşmişler, zihinlerini geliştirmişlerdir. Böylece fertler ve topluluklar arasında ayrılıklar olmuştur. İnsanlar daha sonra kendi kendilerini inceleme konusu olarak ele almaya başlamışlardır.
    Birey hayatı anlamlandırırken fıtratını tatmin etmeyi hedefler. Ve düşüncelerinde toplumun filozofların ve zamanının etkisi olmuştur.
    insanın yaşamını anlamlandırmaya başlaması için sadece dini açıdan olmasa bile her şeyde bir öncü, bir rehber, kılavuz arar; kur'an gibi onu yaşayan bir peygamber gibi. Kur'anın iyi anlaşılması ruhani boşluğunu en iyi şekilde doldurur; iç ve dış dünyasını denge ve düzen içerisinde yürütür ve kur'anın hedeflediği biçimde mutluluğu insana sunar.
    ESMA NUR ULUTAŞ/11040319/İDKABÖ/2

    YanıtlaSil
  2. KUR'AN'IN BÜTÜNLÜĞÜ ÜZERİNE:
    Kur'anın Kur'an'sız yorumlanması mümkün değildir. Kur'an'ın yorumlanması ile Kuranın kendi içinde bir bütün olarak yorumlanması özdeş bir durumdur.
    Kur'an'ın ilk ve en önemli tefsir kaynağı yine Kur'an'ın kendisidir. Kur'an İncelenirken; ayrılmaz bir bütün, açık ve anlaşılır, çelişkiden uzak bir kitap olması özeliği göz önünde bulundurulmalıdır.
    İnsanlar Kur'an'a kendi ideolojik görüşüne şahsi düşüncesine göre farklı bakış ile sonuçlara varabilir. Kur'an kıyamete kadar değişmeden fakat değişik yorumlara açık olarak mahiyetini sürdürecektir.
    Kur'an tefsiri yapılırken; ayet, siyak sibak ve Kur'an'ın bütünlüğü çerçevesi içinde bakılmalıdır. Ayeti bütün değilde yarım alınması farklı anlamlar ortaya çıkarabilir. Siyak sibak çerçevesinde incelemek Kur'an'ın bazı durumlarda aynı konuyla ilgili ayetleri peş peşe sıralamak verdiği mesajın üzerine dikkat çekmektir.
    Kur'an en küçük parçasından en büyük parçasına kadar fikri bir uyumluluğa ve bütünlüğe sahiptir. Bütünlüğü özellikle son zamanlarda çok gündeme gelmiştir. Buna ilim ve teknikte açılan yeni ufuklar sayesinde olmuştur. Bütünlük konusunda önce kelimelerin lügavi anlamının sonra Kur'an'ın o kelimeye yüklediği yeni anlamların bulunup bulunmadığı tespit edilmelidir.
    Kur'an'ın temel taşları olan konular; açık olduğu gibi üzerinde düşünülmesini isteyeceği ifadeler vardır. Aynı zamanda zihni konsantrasyon gerektirecek ölçüde de kapalı ifadeleri vardır. Kendi bütünlüğü içerisinde, iki tür hatada kaçınılmalıdır; subjektiflikten kaynaklanan ve hissi yaklaşımlarda kaynaklanan hatalardan.
    Kur'an'ı Kerim tefsirinde metottan kaynaklanan hatalardan biri kendi fıkhi sistemi içinde yorumlamamaktır. Kuran genel prensiplerine ilim ve fikir ortamında muayen bir düşünce sisteminin ve ya ilim terminolojisi odak noktası yapılarak incelenirse hedefinden sapar. Her ilim kendi terminolojisi ve kendi sistematiğini oluşturmuştur,kur'an da kendi iç yapısında tutarlıdır. Zaaflarını ana prensipten taviz vermeden esnetir.
    Kendi kafamızdaki felsefik kalıplarla Kur'an arasında bağ kurmaya çalışmak da yapılan hatalardan biridir. Allah görünmeyene, keyfiyeti kavranmayana, gayba inanmamızı Kur'an da istiyor. Bilmek ve iman etmek farkı da budur.
    İnsanlar yaşadığı çağın ürünüdür ve dönemine göre Kur'an2ı uyarlamak yanlıştır.
    Kur'an ana hatlarından kopmadan bütünlüğünü bozmadan akli çerçevelerin yanında gayb-iman konusuna dikkat edilmeli ve doğru yanlış kabul ettiğimize destek aramadan objektif yaklaşımlarla bakmalıyız.
    Tefsirde diğer ilim metotları ile karıştırılmadan farklı bir yol izlenmelidir. Kur'an'ı, Kur'an'ı göz ardı ederek tefsir etmek Kur'an'ı tefsir etmek değildir.
    ESMA NUR ULUTAŞ /11040319/İDKABÖ/2

    YanıtlaSil